- Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.
Algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op studio-stijlbandiet.nl
ARTIKEL 1 - DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Werkdag: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag;
8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de levering en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
DEUXX
Adres: Fahrenheitstraat 644, 2561 DL Den Haag
Telefoon: +31 (0) 6 1524 4552 bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur
Kvk nr: 55963293
BTW nr: NL001116428B63
[email protected]
ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
ARTIKEL 4 - HET AANBOD
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Indien de koper er redelijkerwijs van uit kan gaan dat de prijs fout was, vanwege het grote prijsverschil, kan de verkopende partij de aankoop weigeren/annuleren.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
o de prijs inclusief belastingen;
o de eventuele kosten van aflevering;
o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
o de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich 'binnen wettelijke kaders' op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
o a) het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
o b) de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
o c) de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
o d) de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;
o e) de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering
ARTIKEL 6A - HERROEPINGSRECHT BIJ LEVERING VAN PRODUCTEN
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
ARTIKEL 6B - HERROEPINGSRECHT BIJ LEVERING VAN DIENSTEN
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst.
2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening indien het product voldoet aan de gestelde eisen.
2. Indien de consument een bedrag betaalt heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
ARTIKEL 8 - UITSLUITING HERROEPINGSRECHT
- Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
o a) die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
o b) die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
o c) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
o d) die snel kunnen bederven of verouderen;
o e) waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
o f) voor losse kranten en tijdschriften;
o g) voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
o a) betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
o b) waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
o c) betreffende weddenschappen en loterijen.
ARTIKEL 9 - CONFORMITEIT EN GARANTIE
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
ARTIKEL 10 - LEVERING EN UITVOERING
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
ARTIKEL 11 - BETALING
- Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen direct bij aankoop te worden betaald via Ideal.
2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
4. Betaalmethoden. Op nomadliving.nl biedt Nomad Living de volgende betaalmethoden aan: IDEAL.
ARTIKEL 12 - KLACHTENREGELING
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
ARTIKEL 13 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
- Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
ARTIKEL 14 - ONLINE DISPUTE RESOLUTION PLATFORM
De Europese Commissie biedt een platform alternatieve geschillenbeslechting. Hier kunt u gebruik van maken om geschillen op te lossen over producten of diensten die online zijn aangekocht.
Bestellen & Bezorgen
BETALEN
Online kan je betalen met iDEAL, PayPal, Klarna, Apple Pay en Creditcard.
VERZENDKOSTEN
De verzendkosten bedragen €7,95 per bestelling met uitzondering van meubels en grotere artikelen zoals potten en vazen (dit wordt nadrukkelijk aangegeven bij de betreffende producten).
LEVERTIJD
De verwachte levertijd is 1 – 3 werkdagen. De verwachte levertijd vind je terug op de bestelpagina.
BEZORGING
De bestelling wordt op het aangegeven afleveradres bezorgd door PostNL. Via de mail word je door PostNL op de hoogte gehouden van het bezorgmoment. Ook kun je op de website van PostNL jouw bezorgdatum, tijdvenster en locatie bekijken. Ben je niet thuis? Dan wordt het pakket bij de buren aangeboden. Kunnen je buren het pakket ook niet aannemen? Dan ontvang je een e-mail van PostNL én een kaart in de brievenbus dat jouw pakket de volgende dag op te halen is bij het dichtstbijzijnde PostNL ServicePoint. Vanaf dat moment kan je online het bezorgmoment wijzigen (dit is mogelijk tot 23.59u). Je hebt de keuze uit: een ander moment of locatie of je laat het pakket bij je buren bezorgen. Artikelen met grote afmetingen kunnen niet bij een servicepunt worden bezorgd.
OPHALEN IN DE WINKEL
Heb je bij je online bestelling gekozen voor de optie ‘ophalen in de winkel’ dan kun je na de ophaalbevestiging per e-mail, het pakket ophalen in de winkel gevestigd op de Diepenhorstlaan 10 d, 2288 EW, Rijswijk. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en de ophaalbevestiging mee te nemen.
HEB JE EEN VRAAG?
Neem contact op via [email protected], wij helpen je graag!
RUILEN, RETOURNEREN OF ANNULEREN
RUILEN
Wil je een artikel ruilen? Stuur het artikel retour en plaats een nieuwe bestelling. De eerste aankoop zal dan gecrediteerd worden, de tweede aankoop dient betaald te worden. De hieruit voortkomende retour en/of bezorgkosten zullen zoals aangegeven wederom in rekening worden gebracht.
RETOURNEREN
Indien je een aankoop hebt gedaan via de online store, kun je artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Bij het retourneren zijn de verzendkosten voor rekening van de kopende partij. Aan het retourneren van meubels zoals stoelen, vazen en potten zijn in sommige gevallen afwijkende kosten verbonden neem hiervoor contact op via [email protected].
VOORWAARDEN RETOUR
- Artikelen mogen alleen geretourneerd worden wanneer deze ongebruikt/ongedragen zijn, in de originele staat verkeren en verpakt in de originele verpakking, inclusief kaartjes, labels en dergelijke.
- Sieraden mogen niet worden geruild of geretourneerd.
- Cadeaukaarten mogen niet worden geruild of geretourneerd.
- Wanneer je een artikel retourneert dien je de originele pakbon bij te voegen.
ANNULEREN
Indien de bestelling nog niet is verstuurd en je de verzendbevestiging nog niet heeft ontvangen kun je telefonisch contact opnemen om je order te annuleren. Zorg ervoor dat je jouw ordernummer paraat hebt, zo kunnen wij je nog sneller van dienst zijn.